Veelgestelde vragen

Een antwoord op jouw installatie vraag

Installatie vragen

Overweeg je om abonnee te worden bij Jonaz, of heb je misschien je verbinding al besteld, maar vraag je je af hoe de installatie in zijn werk gaat? Moet je bijvoorbeeld nog dingen zelf doen? Door middel van de veelgestelde vragen, vertellen we je graag hoe de installatie in zijn werk gaat en wat wij voor je zullen doen! We hopen daarmee je vragen te beantwoorden!

Welke apparatuur ontvang ik thuis of wordt bij mij thuis geïnstalleerd?

Bij jou thuis wordt door de installatiepartner van Jonaz een modem geïnstalleerd. De monteur zal, bij de installatie-afspraak, dit modem meenemen.

Moet ik zelf nog apparatuur of kabels in huis halen?

Het modem van Jonaz wordt naast het glasvezel aansluitpunt van KPN geïnstalleerd. Het is belangrijk dat er in de directe nabijheid een stopcontact/wandcontactdoos (230V) aanwezig is. Als deze er nog niet is, vragen we je om hier zorg voor te dragen.

Verder ontvang je van Jonaz geen kabels. Wil je bijvoorbeeld bedraad internetten of TV kijken, dan dien je zelf respectievelijk UTP -en coaxkabels in huis te halen. Eventueel kan de installateur dit ook onder meerprijs voor je verzorgen.

Moet ik het modem zelf installeren?

Nee, het modem wordt door de installatiepartner van Jonaz geïnstalleerd. Dit hoef je niet zelf te doen. Let wel dat alle apparatuur na het modem (router, computer, TV, telefoon, etc…) niet door de installateur wordt geïnstalleerd. Deze apparatuur dien je wél zelf aan te sluiten. Eventueel kan de installateur dit onder meerprijs wel voor je verzorgen.

Hoe maak ik een afspraak met de installateur van Jonaz – wanneer wordt mijn modem geïnstalleerd?

De installateur neemt binnen enkele dagen na het plaatsen van je bestelling contact met je op om een afspraak te maken die je het beste uit komt. Mocht het de installateur echter niet lukken om je te bereiken – dit wordt verschillende malen geprobeerd – dan kun je ook zelf contact opnemen. Je kunt Meldaro, de installatiepartner van Jonaz, bereiken op: 035 – 2031044.

Je kunt dit nummer ook gebruiken om een afspraak te wijzigen.

Kan ik de afspraak met de installateur van Jonaz nog verzetten?

De installateur neemt binnen enkele dagen na het plaatsen van je bestelling contact met je op om een afspraak te maken die je het beste uit komt. Mocht het de installateur echter niet lukken om je te bereiken – dit wordt verschillende malen geprobeerd – dan kun je ook zelf contact opnemen. Je kunt Meldaro, de installatiepartner van Jonaz, bereiken op: 035 – 2031044.

Je kunt dit nummer ook gebruiken om een afspraak te wijzigen.

Kan ik na de installatie gelijk internetten?

Zeker, de installateur installeert het modem en laat deze werkend achter. Zodra je je eigen apparatuur op het modem aan hebt gesloten kan je direct internetten!

Nog geen antwoord?

Hebben de veelgestelde vragen jouw vraag niet beantwoord, of heb je nog andere vragen? Dan helpen we je natuurlijk graag verder! Bekijk ook onze andere veelgestelde vragen of bezoek onze storingspagina als je momenteel een storing ervaart.

Staat je vraag er niet tussen?