Veelgestelde vragen

Een antwoord op jouw administratieve vraag

Administratieve vragen

Heb jij een administratieve vraag, of heb je een vraag over een factuur die je hebt ontvangen? Met behulp van onze veelgestelde vragen vind je hopelijk een antwoord op jouw vraag!

Hoe log ik in bij de Jonaz Portal?

In de Jonaz Portal kan je jouw gegevens en alle nieuwe en oude facturen inzien. Om voor de eerste keer toegang te krijgen tot de Jonaz Portal moet je je account activeren. Je doet dit door naar de Jonaz Portal te gaan en daar onder “Registreren” te klikken op “Account maken”. Daarna vul je jouw bij ons bekende e-mailadres in en klik je op “indienen”. Binnen enkele ogenblikken ontvang je van ons een mailtje met daarin jouw login-gegevens.

Ik herken het bedrag op de eerste factuur niet, klopt dit wel?

De eerste factuur is vaak geen mooi getal zoals €39,95. Dit komt omdat jouw abonnement waarschijnlijk niet precies op het 1e van de maand is gestart. Hierom is dit een deelfactuur. Ook staan op deze factuur de eenmalige activatiekosten van €39,95. Om deze redenen komt je eerste periode uit op een wat “vreemd” bedrag uit, maar dit klopt dus wel helemaal!

Wanneer schrijft Jonaz de abonnementskosten af?

Jonaz factureert op de tweede werkdag van de maand de kosten vooruit voor de actuele maand. Afhankelijk van weekenden en feestdagen kan dit in sommige maanden net een paar dagen later in de maand vallen dan in andere maanden. Ongeveer 3 dagen na het ontvangen van de factuur worden jouw abonnementskosten afgeschreven.

Een actueel overzicht met de precieze facturatie -en incasso datums, vind je hier.

Ontvang ik van Jonaz een factuur – waar kan ik deze inzien of opvragen?

Elke maand wordt, voorafgaand aan de afschrijving, digitaal per mail de factuur voor de betreffende periode aan je toegezonden door Jonaz. Ook vind je de factuur vanaf dat moment in de Jonaz Portal.

Mijn abonnementskosten zijn dubbel afgeschreven, klopt dit wel?

Als je vóór maart 2022 al abonnee bij ons was, dan kan het zijn dat er voor jou een facturatie-achterstand is ontstaan. Tot uiterlijk maart 2023 zal Jonaz, voor zover voor jou van toepassing, jouw abonnementskosten dubbel factureren totdat de achterstand is verholpen. Schrik dus niet als je een dubbele afschrijving ziet, dit klopt dus helemaal.

Mijn persoonlijke gegevens (b.v. rekeningnummer of contactgegevens), zijn gewijzigd. Hoe geef ik dit door aan Jonaz?

Zijn je contactgegevens of rekeningnummer veranderd, dan kan je dit via de chat op deze pagina of via email doorgeven aan info@jonaz.nl. Zij zullen jouw wijziging verwerken en de verwerking van jouw wijziging aan je bevestigen.

Ik heb een andere vraag over mijn factuur of gegevens. Bij wie kan ik terecht?

Heeft onze FAQ je niet geholpen, dan staat onze klantenservice je uiteraard graag te woord. Je bereikt hen via de chat op deze pagina of info@jonaz.nl.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, hoe kan dit en wat doe ik nu?

Je ontvangt een betalingsherinnering omdat het ons niet is gelukt om de abonnementskosten, van de meest recente maand, succesvol van je rekening af te schrijven. Dit kan gebeuren. Omdat wij niet nogmaals de incasso uit kunnen en mogen voeren, vragen we je daarom om de abonnementskosten met de meegestuurde betaallink, of met de hand, over te maken. Op de betalingsherinnering zie je precies hoe dit werkt en welke betalingskenmerken je in de betaling mee moet geven. Heb je dit gedaan, dan verwerken wij de betaling en beschouwen en registreren we de maand als “voldaan”.

Wat zijn de administratieve gegevens van Jonaz?

Jonaz B.V. is gevestigd te Rotterdam, op het Stationsplein 45 (unit A5.002), met:

 

KVK-nummer: 24403213

BTW-nummer: NL8172.05.512.B.01

IBAN: NL87 RABO 0301 9839 33

Nog geen antwoord?

Hebben de veelgestelde vragen jouw vraag niet beantwoord, of heb je nog andere vragen? Dan helpen we je natuurlijk graag verder! Bekijk ook onze andere veelgestelde vragen of bezoek onze storingspagina als je momenteel een storing ervaart.

Staat je vraag er niet tussen?