Veelgestelde vragen

Zo wordt je abonnee bij Jonaz!

Abonnee worden

Wil jij abonnee worden bij Jonaz? Wat leuk, we hebben je er graag bij! Jouw nieuwe razendsnelle glasvezelverbinding vraag je eenvoudig aan via onze website. De eerste stap is om een postcodecheck uit te voeren. Is Jonaz bij jou thuis beschikbaar, dan krijg je de optie om jouw pakket samen te stellen en deze direct te bestellen. Wij gaan daarna voor jou aan de slag! Eenvoudig toch?

Heb je nog andere vragen over hoe bestellen werkt, en het overstappen in zijn werk gaat? Met behulp van onze veelgestelde vragen vind je hopelijk een antwoord op jouw vraag!

Als ik een bestelling plaats, hoe snel ben ik dan online met mijn nieuwe verbinding?

Als de glasvezel in huis al afgemonteerd is en nog niet in gebruik is, dan kunnen we je vaak al binnen 5 werkdagen aansluiten en online brengen. Zodra de bestelling binnen is zoeken we gelijk uit of we jou ook binnen 5 werkdagen op kunnen leveren, of dat er omstandigheden zijn waardoor dit mogelijk langer kan duren. Hiervan houden we je op de hoogte.

Heb ik bij Jonaz eenmalige activatiekosten?

Ja, vraag je een Jonaz verbinding aan, dan brengen wij activatiekosten van €39,95 in rekening.

Wat is de contracttermijn bij Jonaz, en wanneer gaat deze in?

De contracttermijn van jouw Jonaz verbinding is initieel 12 maanden. Deze 12 maanden gaan in zodra de verbinding bij jou thuis is geïnstalleerd en werkend achter is gelaten. Na afloop van de eerste 12 maanden zullen we je abonnement telkens automatisch met één maand verlengen.

Zijn de tarieven inclusief BTW?

De vermelde tarieven op de website zijn inclusief BTW

Ik heb besteld bij Jonaz. Hoe gaat het nu verder?

Wat leuk dat we je als abonnee mogen verwelkomen! Onze medewerkers gaan direct aan de slag met jouw aanvraag, en gaan ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! In 4 stappen zullen we je nieuwe verbinding opleveren:

 

1) Je ontvangt per mail een overzicht van jouw bestelling
2) De installatiepartner van Jonaz neemt contact met je op om een afspraak in te plannen om het modem te komen installeren.
3) Het Jonaz modem wordt door de installateur bij jou thuis geïnstalleerd.
4) Sluit je eigen apparatuur en thuisnetwerk aan op het Jonaz modem, en je bent online!

Ik heb op mijn adres al een verbinding van een andere provider. Kan ik overstappen naar Jonaz?

Zeker. Als je al een verbinding hebt dan kan je overstappen. Het maakt daarin niet uit of je al een verbinding hebt over de glasvezel, koper of coaxkabel.

Hoe stap ik over naar Jonaz?

Overstappen naar Jonaz begint met het aanvragen van jouw Jonaz verbinding. Dit doe je eenvoudig met onze Glasvezelcheck. Zodra jouw aanvraag binnen is, gaan wij hard aan de slag om jouw verbinding zo snel mogelijk op te leveren. Hiervan ontvang je ook een bevestiging.

Hoelang duurt het voordat ik overgestapt ben?

Meestal is de opzegtermijn bij je huidige aanbieder één (1) maand en kun je elke dag van de week opzeggen. Als je vandaag opzegt ben je daarom waarschijnlijk in één maand overgestapt.

 

LET OP: Jonaz kan jouw verbinding bij je huidige provider niet opzeggen. Zorg er dus voor dat je dit zelf op tijd doet.

Kunnen jullie het contract bij mijn huidige aanbieder opzeggen?

Nee, Jonaz kan helaas jouw verbinding bij je huidige provider niet opzeggen. Dit dien je zelf te doen. Zorg er dus voor dat je dit tijdig doet zodat je niet met dubbele kosten te maken krijgt.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen bij mijn huidige provider - wat is mijn opzegtermijn?

Je kunt elke dag van de maand bij je huidige aanbieder opzeggen. Zeg je bijvoorbeeld op 8 maart op dan eindigt je contract 8 april (een maand later).

Bij veel aanbieders kun je ook bellen naar de klantenservice van je provider om op te zeggen.

Je kunt ook per brief opzeggen. Kijk op je maandelijkse factuur voor het correspondentieadres. Vergeet niet je klantnummer bij de opzegging te vermelden.

Mijn contract loopt nog, wat nu?

Als je nog een 12 maanden contract hebt en je zit nog in de initiële looptijd, dan kan je nog niet maandelijks opzeggen bij je huidige provider. Dit kan pas na afloop van de initiële looptijd.

Wil je toch al opzeggen vóór het einde van de looptijd, dan kan dit, maar dan betaal je vaak in 1 keer alle abonnementskosten voor de maanden die nog niet gefactureerd zijn maar wel binnen de looptijd vallen. Deze worden dan op de eindfactuur in rekening gebracht. Dit is helaas geen voordelige oplossing. We raden je in dit geval dan ook aan om nog even geduld te hebben, op te zeggen zodra de looptijd is verlopen en daarna de overstap naar Jonaz te maken. Vanaf dat moment kan je namelijk maandelijks opzeggen en eenvoudig overstappen.

Hoe voorkom ik dubbele abonnementskosten en downtime tijdens het overstappen?

Door zelf op tijd je abonnement bij je huidige provider op te zeggen en de oplevering van je Jonaz verbinding goed op elkaar af te stemmen, kan je dubbele kosten en down-time zoveel mogelijk voorkomen. Onze installatiepartner zal altijd telefonisch contact opnemen om een afspraak in te plannen voor de installatie van het modem en de oplevering van de verbinding. Plan deze afspraak dus goed, met de opzegging in gedachte, in.

Kan ik mijn oude e-mailadres(sen) behouden?

Nee, je e-mailadressen van je huidige provider kan je helaas niet behouden.

Kan ik mijn telefoonnummer behouden als ik overstap naar Jonaz?

Ja, je kan je telefoonnummer meenemen naar Jonaz. Je kan dit bij het bestellen van je verbinding ook aangeven. Let wel dat je geen regio-gebonden telefoonnummers mee kan nemen als je niet langer in die specifieke regio woont.

Nog geen antwoord?

Hebben de veelgestelde vragen jouw vraag niet beantwoord, of heb je nog andere vragen? Dan helpen we je natuurlijk graag verder! Bekijk ook onze andere veelgestelde vragen of bezoek onze storingspagina als je momenteel een storing ervaart.

Staat je vraag er niet tussen?