Veelgestelde vragen

Een antwoord op jouw vraag over verhuizen

Vragen over verhuizen

Ga jij binnenkort verhuizen, wil je Jonaz meenemen naar je nieuwe adres en ben je benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Met behulp van onze veelgestelde vragen vind je hopelijk een antwoord op jouw vraag!

Ik ga verhuizen, kan ik mijn Jonaz verbinding meenemen naar mijn nieuwe adres?

Als je gaat verhuizen is het niet altijd mogelijk om je huidige abonnement mee te nemen. Abonnementen zijn namelijk aan een adres en fysieke glasvezel gelinkt. Hierom is het niet altijd mogelijk om je huidige abonnement voort te zetten op een nieuw adres.

 

Om je verhuizing te regelen, geef je je verhuizing door aan Jonaz. Je checkt eerst via de postcodecheck of we leveren op je nieuwe adres. Leveren wij niet op je nieuwe adres, dan dien je je huidige abonnement bij Jonaz op te zeggen. Hiervoor stuur je een mail naar info@jonaz.nl en daarin vermeld je klantnummer en per wanneer je abonnement beëindigd mag worden. Let op: je hebt een opzegtermijn van een maand.

 

Kom je er via de postcodecheck achter dat we op je nieuwe adres kunnen leveren, dan kan je de verbinding meteen bestellen via het verhuismulier. Geef aan per wanneer we de oude verbinding op mogen zeggen en per wanneer je de verbinding op het nieuwe adres in gebruik wilt nemen. We zullen er vervolgens voor zorgen dat de start -en einddatum goed op elkaar afgestemd zijn. Zo kun je zorgeloos verhuizen!

Waar moet ik rekening mee houden als ik ga verhuizen?

Als je gaat verhuizen is het handig om de looptijd van jouw verbinding in de gaten te houden. Omdat je je oude abonnement niet mee kan nemen, is de looptijd van 12 maanden voor je huidige verbinding van toepassing. Ben je nog niet voorbij initiële looptijd, dan zullen de resterende maanden nog wel in rekening worden gebracht. Houdt hier dus rekening mee.

Verder is het goed om te weten dat op het nieuwe adres ook de activatiekosten van €39,95 in rekening worden gebracht. Wij maken namelijk dezelfde kosten om jouw nieuwe adres aan te sluiten, als het oude.

Hoe geef ik mijn verhuizing door aan Jonaz?

Kom je er via de postcodecheck achter dat we op je nieuwe adres kunnen leveren, dan kan je de verbinding meteen bestellen via het verhuismulier. Geef aan per wanneer we de oude verbinding op mogen zeggen en per wanneer je de verbinding op het nieuwe adres in gebruik wilt nemen. We zullen er vervolgens voor zorgen dat de start -en einddatum goed op elkaar afgestemd zijn. Zo kun je zorgeloos verhuizen!

Hoe zorg ik ervoor dat ik niet zonder internet zit tijdens mijn verhuizing?

Om downtime tijdens het verhuizen zoveel mogelijk te voorkomen, kan je een aantal dingen doen:

 

– Vraag je nieuwe verbinding al voor de overdracht van het nieuwe huis aan. Dan kan Jonaz alles al in gang zetten en ben je op de eerste dag al online


– Ook kan je ervoor kiezen om het oude abonnement vertraagd op te zeggen en te laten overlappen met het nieuwe abonnement. Zo heb je wel even dubbele kosten, maar weet je zeker dat je online bent tijdens de hele verhuizing. Het oude abonnement toch eerder of later opzeggen? Geen probleem, laat het ons weten via info@jonaz.nl .

Op mijn nieuwe adres is Jonaz niet beschikbaar. Wat doe ik nu?

Wat jammer… Als Jonaz niet beschikbaar is op je nieuwe adres, dan is het helaas niet mogelijk om onze diensten daar af te nemen. In dat geval is het handig om tijdig een abonnement af te sluiten bij een nieuwe provider, en met het opzeggen van je Jonaz abonnement rekening te houden met de levertijd van de nieuwe provider.

Gaan er andere mensen op jouw adres wonen? Laat het ons weten, want dan kunnen wij vaak het abonnement naar hen overzetten. Voor iedereen wel zo makkelijk!

Nog geen antwoord?

Hebben de veelgestelde vragen jouw vraag niet beantwoord, of heb je nog andere vragen? Dan helpen we je natuurlijk graag verder! Bekijk ook onze andere veelgestelde vragen of bezoek onze storingspagina als je momenteel een storing ervaart.

Staat je vraag er niet tussen?