Hoe lang duurt het voordat ik overgestapt ben?
Overstappen is eenvoudig. Na je bestelling neemt de Klantenservice van Jonaz telefonisch contact met je op om je bestelling door te nemen. Meestal is opzegtermijn bij je huidige aanbieder één (1) maand en kun je elke dag van de maand opzeggen.
VERGEET NIET OM HET CONTRACT BIJ JE HUIDIGE AANBIEDER OP TE ZEGGEN!
Als glasvezel in huis is afgemonteerd en nog niet in gebruik is, kan Jonaz al vaak binnen 5 werkdagen aansluiten. Bij het bespreken van de bestelling worden de vervolgstappen en de doorlooptijd in jouw geval altijd besproken en toegelicht.
Hoe zeg ik op bij mijn huidige aanbieder?
Je kunt elke dag van de maand bij je huidige aanbieder opzeggen. Zeg je bijvoorbeeld op 8 maart op dan eindigt je contract 8 april (een maand later).
Bij veel aanbieders kun je ook bellen naar de klantenservice van je provider om op te zeggen.
Je kunt ook per brief opzeggen. Kijk op je maandelijkse factuur voor het correspondentieadres. Vergeet niet je klantnummer bij de opzegging te vermelden.
Neem gerust contact op met de Klantenservice van Jonaz op 088 – 10 10 789 als je vragen heeft over het opzeggen bij je huidige aanbieder. Wij helpen je graag.
Op de website van ConsuWijzer staat ook veel waardevolle informatie over opzeggen en opzegtermijnen. Klik hier.
Wat is mijn opzegtermijn bij mijn huidige aanbieder?
Je kunt je abonnement – na afloop van de overgekomen contractperiode (meestal 1 of 2 jaar) – elke dag van de maand opzeggen. De opzegging gaat in op de dag dat je aanbieder de opzegging ontvangt.
Ontvangt je aanbieder jouw opzegging bijvoorbeeld op 13 mei? Dan is 13 juni de einddatum van je abonnement.
Neem gerust contact op met de Klantenservice van Jonaz op 088 – 10 10 789 als je vragen heeft over het opzeggen bij je huidige aanbieder. Wij helpen je graag.
Op de website van ConsuWijzer staat ook veel waardevolle informatie over opzeggen en opzegtermijnen. Klik hier.
Mijn contractperiode is nog niet afgelopen. Wat nu?
Als je nog een 1-jarigcontract hebt, dan kun je na afloop van de contractstermijn je abonnement elke maand opzeggen.
Je kunt je contract ook opzeggen vóór het einde van je contractperiode. Je betaalt dan vaak in 1 keer alle abonnementskosten voor de maanden die binnen je contractperiode vallen. Deze ontvang je op je eindfactuur. Dit is geen voordelige oplossing. Na de overeengekomen contractperiode (meestal 1 of 2 jaar) kun je altijd maandelijks opzeggen.
Neem gerust contact op met de Klantenservice van Jonaz op 088 – 10 10 789 als je vragen heeft over het opzeggen bij je huidige aanbieder. Wij helpen je graag.
Hoe voorkom ik dubbele abonnementskosten?
Jonaz zorgt ervoor dat de ingangsdatum van je nieuwe abonnement en de opzegging van je oude abonnement – in overleg met jou – goed op elkaar aansluiten om dubbele abonnementskosten zoveel mogelijk te beperken. Jonaz heeft geen invloed op een mogelijke afkoopsom bij je huidige aanbieder als je binnen de contractperiode opzegt.
Hoe voorkom ik dat ik geen diensten heb tijdens het overstappen?
Als je na het voltooien van je bestelling bij Jonaz het contract bij je huidige aanbieder opzegt dan hebben we (jij en Jonaz) meer dan voldoende tijd om je installatie goed en zonder problemen te regelen.
Jonaz kan er voor zorgen dat – voor het beëindigen van de diensten van je huidige aanbieder – alle diensten van Jonaz actief zijn. Zo kun je altijd blijven internetten, bellen en/of TV kijken.
Kan ik mijn e-mailadres van mijn vorige aanbieder behouden?
Het is niet mogelijk om het e-mailadres van je vorige aanbieder te houden als je internet bij deze aanbieder opzegt. Je kunt bij Jonaz gratis 5 e-mailadressen aanvragen.
Je kunt natuurlijk altijd je Gmail of Hotmail account blijven gebruiken.
Wanneer zal ik mijn huidige abonnement opzeggen?
Je kunt elke dag van de maand bij je huidige aanbieder opzeggen. Je contract eindigt dan een maand later.
Neem gerust contact op met de Klantenservice van Jonaz op 088 – 10 10 789 als je vragen heeft over het opzeggen bij je huidige aanbieder. Wij helpen je graag.
Storingen en onderhoud
Storingen
-
Begin: 12 januari 2021 13:55. Einde: 12 januari 2021 15:20.
Geen diensten in deel van Amersfoort als gevolg van stroomstoring in wijkcentrale. -
Begin: 17 november 2020 19:00. Einde: 17 november 2020 22:30.
Verbinding in ons hoofdnetwerk verbroken. Ondanks de redundantie in ons netwerk hebben sommige klanten hier toch verbindingsproblemen door ervaren. -
Begin: 30 oktober 2020 13:55. Einde: 30 oktober 2020 16:30.
Mailserver onbereikbaar voor het verzenden en ontvangen van @jonaz.nl mail-adressen. -
Begin: 29 oktober 2020 16:30. Einde: 30 oktober 2020 16:35.
Geen in- en uitgaande telefoongesprekken mogelijk. -
Begin: 19 oktober 2020 14:00. Einde: 21 oktober 2020 11:30.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3816DR, 3816MA, 3816VV, 3816VZ, 3817AA. -
Begin: 16 oktober 2020 00:00. Einde: 16 oktober 2020 03:25.
Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort. -
Begin: 15 oktober 2020 00:05. Einde: 15 oktober 2020 04:15.
Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort. -
Begin: 8 september 2020 10:30. Einde: 8 september 2020 15:30.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3825DN, 3825VA, 3825VB, 3825VT, 3826BD, 3826BJ en 3826EM. -
Begin: 26 maart 2020 11:45. Einde: 26 maart 2020 15:45.
Certificaat-fout op mailserver voor @jonaz.nl mail-adressen. -
Begin: 6 maart 2020 09:40. Einde: 11 maart 2020 16:10.
Geen of slechte verbinding in de postcodes 3813ZG, 3822BV t/m huisnummer 175 oneven, 3822CP. -
Begin: 14 januari 2020 10:00. Einde: 14 januari 2020 10:15.
Onderbreking digitale Radio en TV. -
Begin: 3 januari 2020 13:45. Einde: 3 januari 2020 14:00.
Onderbreking digitale Radio en TV. -
Begin: 17 december 2019 12:00. Einde: 3 januari 2020 16:30.
Digitale TV-gids (EPG) werkt niet goed bij bepaalde type decoders.
Onderhoud
-
Begin: 24 februari 2021 04:00 uur. Einde: 24 februari 2021 04:05 uur.
Onderhoudswerkzaamheden telefonie met korte onderbreking in het bellen. -
Begin: 10 december 2020 04:00 uur. Einde: 10 december 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV. -
Begin: 18 augustus 2020 04:00 uur. Einde: 18 augustus 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV. -
Begin: 1 juli 2020 04:00 uur. Einde: 1 juli 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk in Leusden met onderbreking voor Internet en bellen. -
Begin: 1 juli 2020 04:00 uur. Einde: 1 juli 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV. -
Begin: 19 april 2020 04:50 uur. Einde: 19 april 2020 05:15 uur.
Spoedonderhoudswerkzaamheden netwerk in Leusden met onderbreking voor Internet en bellen. -
Begin: 5 maart 2020 02:00 uur. Einde: 5 maart 2020 03:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen bij radio en TV. -
Begin: 4 maart 2020 04:00 uur. Einde: 4 maart 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen bij radio en TV. -
Begin: 11 februari 2020 04:00 uur. Einde: 11 februari 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen bij TV-dienst. -
Begin: 10 februari 2020 04:00 uur. Einde: 10 februari 2020 05:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV. -
Begin: 7 februari 2020 04:00 uur. Einde: 7 februari 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen bij TV-dienst. -
Begin: 17 januari 2020 06:00 uur. Einde: 17 januari 2020 06:15 uur.
Onderhoudswerkzaamheden met onderbreking in analoge Radio en TV.