Ik heb besteld. Hoe gaat het nu verder?
Zo gaat het nu verder:
LET OP: JE DIENT ZELF JE CONTRACT MET JE HUIDIGE AANBIEDER OP TE ZEGGEN.
Stap 1. Je gegevens zijn ontvangen
Jonaz stuurt je per e-mail een bevestiging van je bestelling.
Stap 2. Jonaz neemt telefonisch contact met je op
De klantenservice van Jonaz neemt telefonisch contact met je op om de bestelling te controleren en eventuele vragen te beantwoorden.
Stap 3. De installatiepartner van Jonaz neemt telefonisch contact met je op
Er wordt door onze installatiepartner contact met je opgenomen om de modem te installeren. Deze afspraak wordt per e-mail aan je bevestigd.
Stap 4. De eenmalige activatiekosten worden van je rekening afgeschreven
Nu de afspraak is gemaakt worden de eenmalige activatiekosten (€ 39,95) van je rekening afgeschreven. Als deze kosten niet kunnen worden geïncasseerd, wordt er een nieuwe afspraak voor de installatie gemaakt.
Stap 5. De modem wordt geïnstalleerd
De monteur komt volgens afspraak bij je langs om de modem van Jonaz te installeren. Let op: voor de installatie van de modem is een 220Volt wandcontactdoos (WCD) in de directe nabijheid van de glasvezelaansluiting noodzakelijk.
Stap 6. De Jonaz diensten zijn actief
De monteur levert de modem werkend op. Het enige dat je hoeft te doen is je eigen thuisnetwerk op de verschillende uitgangen van de modem aan te sluiten.
Is er ook ergens een site waar ik meer informatie kan vinden over Jonaz?
Op dit moment is de website van Jonaz de enige informatiebron. De informatie op onze website vullen we voortdurend aan, aan de hand van vragen die we per e-mail of via telefoon binnen krijgen.
We zijn iedere werkdag van 09:00 uur tot 21:00 uur telefonisch bereikbaar. Dus mocht je vraag nog niet op de website staan, stuur ons dan gerust een e-mailbericht: info@jonaz.nl of neem telefonisch contact met ons op: 088 – 10 10 789. We staan je graag te woord.
Wanneer zal ik mijn huidige abonnement opzeggen?
Je kunt je abonnement bij je huidige aanbieder gelijktijdig met de bestelling bij Jonaz opzeggen.
In het geval je een andere aanbieder hebt voorkomt u dubbele abonnementskosten door in overleg met onze installatiepartner een datum kiezen vóór dat je huidige contract afloopt. Zo zit je ook nooit zonder internet of televisie.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja. Alle prijzen die Jonaz communiceert zijn inclusief BTW. Op je factuur wordt de BTW overigens apart vermeld. Dat is wel zo overzichtelijk.
Wat zijn eenmalige activatiekosten?
Bij Jonaz betaal je niets voor de installatie bij je thuis. De monteur komt kosteloos bij je langs om de modem te installeren.
Er zijn echter wel eenmalige activatiekosten. Activatiekosten zijn kosten die gemaakt moeten worden door Jonaz om je aansluiting werkend op te leveren. Je aansluiting wordt “geactiveerd”. Zonder deze activatie is elektronische dienstverlening over glasvezel niet mogelijk. Zo wordt bijvoorbeeld je aansluiting in de wijkcentrale door een monteur van Reggefiber gereed gemaakt voor gebruik. Hiervoor worden eenmalig activatiekosten gerekend.
Storingen en onderhoud
Storingen
-
Begin: 12 januari 2021 13:55. Einde: 12 januari 2021 15:20.
Geen diensten in deel van Amersfoort als gevolg van stroomstoring in wijkcentrale. -
Begin: 17 november 2020 19:00. Einde: 17 november 2020 22:30.
Verbinding in ons hoofdnetwerk verbroken. Ondanks de redundantie in ons netwerk hebben sommige klanten hier toch verbindingsproblemen door ervaren. -
Begin: 30 oktober 2020 13:55. Einde: 30 oktober 2020 16:30.
Mailserver onbereikbaar voor het verzenden en ontvangen van @jonaz.nl mail-adressen. -
Begin: 29 oktober 2020 16:30. Einde: 30 oktober 2020 16:35.
Geen in- en uitgaande telefoongesprekken mogelijk. -
Begin: 19 oktober 2020 14:00. Einde: 21 oktober 2020 11:30.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3816DR, 3816MA, 3816VV, 3816VZ, 3817AA. -
Begin: 16 oktober 2020 00:00. Einde: 16 oktober 2020 03:25.
Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort. -
Begin: 15 oktober 2020 00:05. Einde: 15 oktober 2020 04:15.
Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort. -
Begin: 8 september 2020 10:30. Einde: 8 september 2020 15:30.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3825DN, 3825VA, 3825VB, 3825VT, 3826BD, 3826BJ en 3826EM. -
Begin: 26 maart 2020 11:45. Einde: 26 maart 2020 15:45.
Certificaat-fout op mailserver voor @jonaz.nl mail-adressen. -
Begin: 6 maart 2020 09:40. Einde: 11 maart 2020 16:10.
Geen of slechte verbinding in de postcodes 3813ZG, 3822BV t/m huisnummer 175 oneven, 3822CP. -
Begin: 14 januari 2020 10:00. Einde: 14 januari 2020 10:15.
Onderbreking digitale Radio en TV. -
Begin: 3 januari 2020 13:45. Einde: 3 januari 2020 14:00.
Onderbreking digitale Radio en TV. -
Begin: 17 december 2019 12:00. Einde: 3 januari 2020 16:30.
Digitale TV-gids (EPG) werkt niet goed bij bepaalde type decoders.
Onderhoud
-
Begin: 10 december 2020 04:00 uur. Einde: 10 december 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV. -
Begin: 18 augustus 2020 04:00 uur. Einde: 18 augustus 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV. -
Begin: 1 juli 2020 04:00 uur. Einde: 1 juli 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk in Leusden met onderbreking voor Internet en bellen. -
Begin: 1 juli 2020 04:00 uur. Einde: 1 juli 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV. -
Begin: 19 april 2020 04:50 uur. Einde: 19 april 2020 05:15 uur.
Spoedonderhoudswerkzaamheden netwerk in Leusden met onderbreking voor Internet en bellen. -
Begin: 5 maart 2020 02:00 uur. Einde: 5 maart 2020 03:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen bij radio en TV. -
Begin: 4 maart 2020 04:00 uur. Einde: 4 maart 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen bij radio en TV. -
Begin: 11 februari 2020 04:00 uur. Einde: 11 februari 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen bij TV-dienst. -
Begin: 10 februari 2020 04:00 uur. Einde: 10 februari 2020 05:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV. -
Begin: 7 februari 2020 04:00 uur. Einde: 7 februari 2020 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen bij TV-dienst. -
Begin: 17 januari 2020 06:00 uur. Einde: 17 januari 2020 06:15 uur.
Onderhoudswerkzaamheden met onderbreking in analoge Radio en TV.