Ik heb besteld. Hoe gaat het nu verder?
Zo gaat het nu verder:
LET OP: JE DIENT ZELF JE CONTRACT MET JE HUIDIGE AANBIEDER OP TE ZEGGEN.
Stap 1. Je gegevens zijn ontvangen
Jonaz stuurt je per e-mail een bevestiging van je bestelling.
Stap 2. Jonaz neemt telefonisch contact met je op
De klantenservice van Jonaz neemt telefonisch contact met je op om de bestelling te controleren en eventuele vragen te beantwoorden.
Stap 3. De installatiepartner van Jonaz neemt telefonisch contact met je op
Er wordt door onze installatiepartner contact met je opgenomen om de modem te installeren. Deze afspraak wordt per e-mail aan je bevestigd.
Stap 4. De eenmalige activatiekosten worden van je rekening afgeschreven
Nu de afspraak is gemaakt worden de eenmalige activatiekosten (€ 39,95) van je rekening afgeschreven. Als deze kosten niet kunnen worden geïncasseerd, wordt er een nieuwe afspraak voor de installatie gemaakt.
Stap 5. De modem wordt geïnstalleerd
De monteur komt volgens afspraak bij je langs om de modem van Jonaz te installeren. Let op: voor de installatie van de modem is een 220Volt wandcontactdoos (WCD) in de directe nabijheid van de glasvezelaansluiting noodzakelijk.
Stap 6. De Jonaz diensten zijn actief
De monteur levert de modem werkend op. Het enige dat je hoeft te doen is je eigen thuisnetwerk op de verschillende uitgangen van de modem aan te sluiten.
Is er ook ergens een site waar ik meer informatie kan vinden over Jonaz?
Op dit moment is de website van Jonaz de enige informatiebron. De informatie op onze website vullen we voortdurend aan, aan de hand van vragen die we per e-mail of via telefoon binnen krijgen.
We zijn iedere werkdag van 09:00 uur tot 21:00 uur telefonisch bereikbaar. Dus mocht je vraag nog niet op de website staan, stuur ons dan gerust een e-mailbericht: info@jonaz.nl of neem telefonisch contact met ons op: 088 – 10 10 789. We staan je graag te woord.
Wanneer zal ik mijn huidige abonnement opzeggen?
Je kunt je abonnement bij je huidige aanbieder gelijktijdig met de bestelling bij Jonaz opzeggen.
In het geval je een andere aanbieder hebt voorkomt u dubbele abonnementskosten door in overleg met onze installatiepartner een datum kiezen vóór dat je huidige contract afloopt. Zo zit je ook nooit zonder internet of televisie.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja. Alle prijzen die Jonaz communiceert zijn inclusief BTW. Op je factuur wordt de BTW overigens apart vermeld. Dat is wel zo overzichtelijk.
Wat zijn eenmalige activatiekosten?
Bij Jonaz betaal je niets voor de installatie bij je thuis. De monteur komt kosteloos bij je langs om de modem te installeren.
Er zijn echter wel eenmalige activatiekosten. Activatiekosten zijn kosten die gemaakt moeten worden door Jonaz om je aansluiting werkend op te leveren. Je aansluiting wordt “geactiveerd”. Zonder deze activatie is elektronische dienstverlening over glasvezel niet mogelijk. Zo wordt bijvoorbeeld je aansluiting in de wijkcentrale door een monteur van Reggefiber gereed gemaakt voor gebruik. Hiervoor worden eenmalig activatiekosten gerekend.
Storingen en onderhoud
Storingen
-
Mededeling: 12 februari 2019
Het TV-probleem lijkt gisteren toch te zijn opgelost. Klanten die geen zenders ontvangen dienen zenders opnieuw te zoeken op hun TV of decoder. Kom je hier niet uit? Neem dan even contact op met onze klantenservice, wij helpen je hier graag mee. -
Begin: 11 februari 2019 21:00. Einde: 11 februari 2019 22:10.
In een deel van Amersfoort duurde het TV-probleem helaas nog iets langer. -
Begin: 11 februari 2019 13:40. Einde: 11 februari 2019 21:00.
Nog steeds een groot aantal problemen met digitale TV. Het opnieuw zenders zoeken op de TV of decoder lost het probleem op. -
Begin: 11 februari 2019 10:00. Einde: 11 februari 2019 13:40.
Onderbreking in de analoge en digitale radio en TV in Amersfoort, Baarn en Soest. -
Begin: 11 februari 2019 10:00. Einde: 11 februari 2019 11:30.
Onregelmatigheid in ons netwerk met impact op Internet, TV en bellen. -
Begin: 2 januari 2019 08:30. Einde: 3 januari 2019 19:20.
Mail versturen met @jonaz.nl e-mailadres naar hotmail/outlook/live niet mogelijk. -
Begin: 18 december 2018 13:30. Einde: 18 december 2018 13:45.
Korte onderbreking bij digitale TV. -
Begin: 13 december 2018 17:00. Einde: 14 december 2018 17:00.
Sommige klanten van Jonaz kregen een foutief IP-nummer na korte stroomonderbreking. Als het probleem zich nog voordoet dan het Jonaz modem en vervolgens eventueel de eigen router uit- en aanzetten. -
Begin: 3 december 2018 17:00. Einde: 4 december 2018 15:40.
Onderbreking bij analoge NPO SD zenders. Dit geldt ook voor de NPO radio-zenders. -
Begin: 3 december 2018 17:00. Einde: 4 december 2018 13:45.
Onderbreking bij digitale NPO SD zenders. Dit geldt ook voor de NPO radio-zenders. -
Begin: 3 december 2018 10:30. Einde: 3 december 2018 18:30.
Verbindingsproblemen in 3831AL, 3831RG, 3831RP, 3831RR, 3831SH, 3831SK, 3831SV, 3831SZ, 3835PK, 3835PR. -
Begin: 27 september 2018 11:30. Einde: 27 september 2018 14:15.
Geen diensten in Leusden en deel van Amersfoort ten gevolge van stroomstoring in wijkcentrale. -
Begin: 15 september 2018 00:20. Einde: 15 september 2018 12:30.
Decoderingsproblemen digitale TV voor sommige smartcards. -
Begin: 5 september 2018 08:30. Einde: 5 september 2018 08:45.
Onregelmatigheid in ons netwerk in Leusden en deel van Amersfoort met impact op Internet en bellen. -
Begin: 25 augustus 2018 02:00. Einde: 27 augustus 2018 11:20.
Probleem met certificaat verloopdatum op mailserver voor @jonaz.nl e-mailadressen. -
Begin: 17 juli 2018 12:30. Einde: 17 juli 2018 14:35.
Ten gevolge van een stroomstoring in Amersfoort geen Internet, TV en bellen in Leusden en deel van Amersfoort. -
Begin: 3 juli 2018 17:50 uur. Einde: 3 juli 2018 19:30.
Korte onderbrekingen bij radio- en TV zenders. -
Begin: 1 juli 2018 20:50 uur. Einde: 1 juli 2018 21:05.
Onregelmatigheid in ons netwerk in Leusden en deel van Amersfoort met impact op Internet en bellen. -
Begin: 1 juli 2018 05:20 uur. Einde: 1 juli 2018 05:35.
Onregelmatigheid in ons netwerk in Leusden en deel van Amersfoort met impact op Internet en bellen. -
Begin: 30 juni 2018 08:15 uur. Einde: 30 juni 2018 08:55.
Onregelmatigheid in ons netwerk in Leusden en deel van Amersfoort met impact op Internet en bellen. -
Begin: 29 juni 2018 10:40 uur. Einde: 29 juni 2018 11:25 uur.
Onregelmatigheid in ons netwerk met impact op Internet en bellen. -
Begin: 5 juni 2018 10:30 uur. Einde: 5 juni 2018 11:45 uur.
Onregelmatigheid in ons netwerk met impact op Internet, TV en bellen. -
Begin: 28 mei 2018 08:30 uur. Einde: 28 mei 2018 11:45 uur.
Decoderingsproblemen digitale TV voor sommige smartcards. -
Begin: 13 mei 2018 11:00 uur. Einde: 16 mei 2018 14:30 uur.
National Geographic Wild niet beschikbaar in HD. -
Begin: 14 mei 2018 06:40 uur. Einde: 14 mei 2018 09:45 uur.
Mail versturen met @jonaz.nl e-mailadres lukte niet. -
Begin: 5 april 2018 07:00 uur. Einde: 5 april 2018 14:00 uur.
Onregelmatigheid in ons netwerk met impact op Internet, TV en bellen. -
Begin: 25 februari 2018 00:00 uur. Einde: 26 februari 2018 13:30 uur.
Mail versturen met @jonaz.nl e-mailadres lukte niet of gaf certificaat fouten. -
Begin: 22 januari 2018 10:00 uur. Einde: 22 januari 2018 21:00 uur.
EPG (programmagids) storing.
Onderhoud
-
Begin: 25 januari 2019 04:00 uur. Einde: 25 januari 2019 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden in gehele netwerk met mogelijk korte onderbrekingen voor Internet en bellen. -
Begin: 21 januari 2019 04:00 uur. Einde: 21 januari 2019 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden in gehele netwerk met mogelijk korte onderbrekingen voor Internet en bellen. -
Begin: 18 januari 2019 04:00 uur. Einde: 18 januari 2019 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden in gehele netwerk met mogelijk korte onderbrekingen voor Internet en bellen. -
Begin: 17 januari 2019 04:00 uur. Einde: 17 januari 2019 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden in gehele netwerk met mogelijk korte onderbrekingen voor Internet en bellen. -
Begin: 13 juli 2018 05:00 uur. Einde: 13 juli 2018 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk in Leusden met korte onderbrekingen voor Internet en bellen. -
Begin: 29 juni 2018 05:00 uur. Einde: 29 juni 2018 06:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk in Leusden en Almere met korte onderbrekingen voor Internet en bellen. -
Begin: 25 juni 2018 05:25 uur. Einde: 25 juni 2018 06:30 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk in Almere met korte onderbrekingen voor Internet en bellen. -
Begin: 22 juni 2018 06:00 uur. Einde: 22 juni 2018 06:30 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk in Almere met korte onderbrekingen voor Internet en bellen. -
Begin: 16 april 2018 04:00 uur. Einde: 16 april 2018 05:00 uur.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen voor Internet, TV en bellen.