Nieuws -en persberichten

Jonaz komt naar Almere!

AMERSFOORT, 15 november 2017 – Jonaz breidt uit naar Almere. De glasvezelprovider start vanaf 2 december 2017 met de levering van razendsnel internet via het glasvezelnetwerk. Jonaz is al actief in Amersfoort, Leusden, Baarn, Soest en Hoogland.

Met de uitbreiding naar Almere vergroot Jonaz haar dekkingsgebied in één klap met 60 procent. Jonaz investeert in haar netwerk om het bereik te vergroten. Met de komst van Almere is het dekkingsgebied van Jonaz veertien keer groter dan het moment van oprichting toen Jonaz alleen nog in Leusden actief was.

Kritische consument kiest voor Jonaz

Jonaz sloot in juli van dit jaar de 1000ste klant aan op razendsnel glasvezelinternet. Jonaz doet het vooral goed bij de kritische consument. “Consumenten stellen steeds hogere eisen aan hun internetverbinding, maar ook aan de geleverde service,” zegt Jonaz-directeur Willem-Jan Tanis. “Terecht. Klanten willen meer waar voor hun geld. Ze verlangen aandacht, kwaliteit en natuurlijk een heel scherpe prijs. Deze kritische doelgroep tref je ook veelvuldig aan in een jonge gemeente als Almere.”

De stap van Jonaz naar de grootste stad van Flevoland ligt voor de hand, aldus Tanis. “Het is een mooi vervolg op het succes van Jonaz in Amersfoort, Leusden, Baarn, Soest en Hoogland. Het is niet vreemd dat we juist Almere hebben gekozen, aangezien dit de stad is met de grootste glasvezeldekking van Nederland.”

Snel en stabiel als basisvoorwaarde

Steeds meer consumenten kiezen voor glasvezel. “Veel huishoudens zien snel en stabiel internet echt als een basisvoorwaarde,” zegt Tanis. “Internet speelt een enorm belangrijke rol in hun leven. Ze willen zekerheid. Lees: genoeg bandbreedte. Glasvezel garandeert die zekerheid. Jonaz biedt zoveel snelheid dat je met het hele gezin tegelijk kunt downloaden, gamen, shoppen en streamen zonder dat de kwaliteit van je internetverbinding afneemt.

Jonaz biedt glasvezelinternet aan met een download- en uploadsnelheid van meer dan 500 Mb/s. “Tegenwoordig draait het steeds meer om internet.” zegt Tanis. “En willen consumenten het internetpakket uitbreiden met televisie en/of vaste telefonie dan kan dat natuurlijk.