Mijn nieuwe TV van Samsung of LG kan geen zenders vinden. Wat nu?
Sommige nieuwe TV’s, met name van Samsung en LG, kunnen de zenders niet vinden met de voor Jonaz benodigde instellingen. Mogelijk wordt dit probleem in nieuwe software updates van de TV’s opgelost. Er is echter een eenvoudige manier om dit probleem te omzeilen.
- Ga terug naar fabrieksinstellingen
- Kies als taal Nederlands maar als land Luxemburg
- Kies uit de lijst van providers “Overige”
- Gebruik de Jonaz-instellingen voor digitale TV:
- frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
- netwerk-ID: 5555
- modulatie: 64-QAM
- symboolsnelheid: 6875
Als het goed is vind je 51 digitale TV-zenders en 31 digitale radio-zenders.
Hoe (her)activeer ik mijn smartcard?
Mocht je de zenders niet (meer) op het beeld van je TV ontvangen en de foutmelding “Gecodeerd signaal“, “E30-4″ of “E16-4″ op het beeld ontvangen, volg dan de instructies in het onderstaande stappenplan om je smartcard te (her)activeren.
- Haal de smartcard uit de ontvanger.
- Noteer uw smartcardnummer.
- Plaats de smartcard terug in de ontvanger.
- Zet uw televisie op NPO1.
Vul dan hieronder het smartcardnummer in en klik op Activeren. Binnen enkele seconden tot minuten heb je beeld op alle zenders.
Levert Jonaz IP-TV?
Jonaz levert COAX/DVB-C als TV signaal. Vooralsnog geen IP-TV. Overigens heb je voor COAX/DVB-C ook een set-topbox of CI+ module nodig.
Let er op dat alleen door Ziggo gecertificeerde set-topboxen en/of CI+ modules geschikt zijn voor Jonaz. Jonaz gebruikt namelijk dezelfde techniek voor de versleuteling van het TV signaal. Als je er nog eentje hebt van Ziggo kun je deze gewoon blijven gebruiken met de Jonaz smartcard. Je kunt ze ook nieuw of tweedehands kopen. Jonaz levert géén settopboxen of CI+ modules.
Is het mogelijk TV op te nemen met mijn eigen HDD recorder?
Ja, hiervoor dien je wel te beschikken over een set-topbox met een harddisk of een externe harddisk die je op de set-topbox aansluit.
Let er op dat alleen door Ziggo gecertificeerde set-topboxen en/of CI+ modules geschikt zijn voor Jonaz. Jonaz gebruikt namelijk dezelfde techniek voor de versleuteling van het TV signaal. Als je er nog eentje hebt van Ziggo kun je deze gewoon blijven gebruiken met de Jonaz smartcard. Je kunt ze ook nieuwe of tweedehands kopen. Jonaz levert géén settopboxen of CI+ modules.
Wat is het maximum aantal set-top boxen dat ik mag aansluiten?
Maximaal 5. Voor iedere set-topbox of CI+ module heb je wel een Jonaz smartcard nodig. De eerste smartcard is gratis. Voor extra smartcards wordt een borg van € 15,- gevraagd. Wanneer je deze weer inlevert krijg je je geld teruggestort.
Let er op dat alleen door Ziggo gecertificeerde set-topboxen en/of CI+ modules geschikt zijn voor Jonaz. Jonaz gebruikt namelijk dezelfde techniek voor de versleuteling van het TV signaal. Als je er nog eentje hebt van Ziggo kun je deze gewoon blijven gebruiken met de Jonaz smartcard. Je kunt ze ook nieuwe of tweedehands kopen. Jonaz levert géén settopboxen of CI+ modules.
Welke set-topbox of CI+ module kan ik gebruiken?
Om digitale TV via Jonaz te kunnen kijken dien je gebruik te maken van een Ziggo gecertificeerde set-topbox of CI+ module.
Jonaz gebruikt namelijk dezelfde techniek voor de versleuteling van het TV signaal. Dus als je deze al hebt kun je deze gewoon blijven gebruiken met de Jonaz smartcard.
Je kunt onder andere hier een keuze maken voor een set-topbox. Klik hier voor een overzicht van CI+ modules.
Komen er nog andere TV zenders bij?
Ons TV aanbod is overzichtelijker dan bij andere partijen en daardoor ook een stuk voordeliger. Met de komst van online TV diensten zoals bijvoorbeeld Netflix en NLziet is het online TV aanbod enorm vergroot. Toch streven we ernaar om met de groei van Jonaz ook het aantal TV zenders uit te breiden. Zonder dat het veel duurder wordt!
Veel zenders zijn online te bekijken via websites en apps van mediabedrijven. Vaak kun je een abonnement nemen op zenders als Discovery, TLC en Ziggo Sport. Bekijk hier een overzicht van online tv zenders. Deze zijn goed te combineren met internet van Jonaz.
Welke TV kanalen zijn in HD (High Definition)?
Jonaz biedt de volgende zenders in High Definition (HD) aan:
Zender |
NPO 1 |
NPO 2 |
NPO 3 |
RTL 4 |
RTL 5 |
SBS 6 |
RTL 7 |
Veronica / Disney |
NET 5 |
RTL 8 |
SBS 9 |
FOX |
National Geographic Channel |
NatGeo Wild |
24 Kitchen |
Welke analoge TV kanalen biedt Jonaz aan?
Jonaz biedt de volgende analoge TV zenders aan:
Zender | Frequentie | Kanaal |
NPO 1 | 479,25 | 22 |
NPO 2 | 503,25 | 25 |
NPO 3 | 511,25 | 26 |
RTL 4 | 527,25 | 28 |
RTL 5 | 591,25 | 36 |
SBS 6 | 599,25 | 37 |
RTL 7 | 607,25 | 38 |
Veronica / Disney | 615,25 | 39 |
Net 5 | 623,25 | 40 |
RTL 8 | 631,25 | 41 |
TV Utrecht | 655,25 | 44 |
TV Flevoland | 663,25 | 45 |
Blijven jullie in de toekomst analoge televisiekanalen aanbieden?
Steeds meer kabelaanbieders stoppen met het aanbieden van analoge TV. Dit doen ze omdat ze in hun techniek ruimte vrij moeten maken voor het leveren van snel internet. Bij glasvezel doet dit probleem zich helemaal niet voor. Het aanbieden van analoge zenders heeft bij ons helemaal geen invloed op de internetsnelheid. De analoge zenders blijven dus beschikbaar.
Wat is de kwaliteit van de HD TV kanalen?
De kwaliteit van de TV wordt in belangrijke mate bepaald door de bitrate van het TV signaal.
Jonaz krijgt TV signalen direct van de omroepen en deze signalen worden ongewijzigd doorgegeven. Dit betekent dat de bitrate niet wordt aangepast (in technische termen: er wordt niet getranscodeerd). Hierdoor is het HD TV signaal van Jonaz van de best mogelijke kwaliteit.
Als je hierover specifieke vragen heeft, neem dan gerust contact op met de Klantenservice.
Wat zijn mijn TV instellingen?
De volgende instellingen kun je gebruiken (voor je CI+ module of settopbox) om het TV signaal van Jonaz te ontvangen:
- frequentie: 474.00 of 474000 (aanvullen met nullen tot vakje vol is)
- netwerk-ID: 5555
- modulatie: 64-QAM
- symboolsnelheid: 6875
Het kan enige tijd duren voor de “versleuteling” in de TV stream voorbij komt. De melding “E16: Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement” betekent meestal dat je de TV of settopbox enige tijd aan moet laten staan om de versleuteling te laten synchroniseren. Dit kan enkele uren duren.
Digitale zenderindeling overzicht
Voorkeurnummer – zendernaam
– 1 – NPO 1 HD
– 2 – NPO 2 HD
– 3 – NPO 3 HD
– 4 – RTL 4 HD
– 5 – RTL 5 HD
– 6 – SBS 6 HD
– 7 – RTL 7 HD
– 8 – Veronica HD
– 9 – NET 5 HD
– 10 – RTL 8 HD
– 11 – FOX HD
– 18 – National Geographic Channel HD
– 19 – NatGeo Wild HD
– 24 – 24 Kitchen HD
– 28 – SBS 9 HD
– 30 – TV Utrecht
– 32 – TV Omroep Brabant
– 34 – TV Omroep Flevoland
– 35 – TV Omroep Gelderland
– 36 – TV West
– 37 – TV Noord Holland
– 38 – TV Rijnmond
– 39 – TV Omrop Fryslan
– 40 – TV Drenthe
– 41 – TV Oost
– 42 – TV L1
– 44 – TV Noord
– 45 – TV Omroep Zeeland
– 132 – NPO Humor TV
– 133 – NPO 101
– 140 – RTL Lounge
– 151 – NPO Best
– 212 – NPO Doc
– 222 – NPO Cultura
– 311 – NPO Zapp
– 312 – RTL Telekids
– 501 – NPO Nieuws
– 801 – NPO 1
– 802 – NPO 2
– 803 – NPO 3
– 804 – RTL 4
– 805 – RTL 5
– 806 – SBS 6
– 807 – RTL 7
– 808 – Veronica
– 809 – NET 5
– 810 – RTL 8
– 811 – FOX
– 818 – National Geographic Channel
– 819 – NatGeo Wild
– 824 – 24 Kitchen
– 828 – SBS 9
Storingen en onderhoud
Storingen
-
Begin: 26 april 2022 10:00. Einde: 26 april 2022 15:30.
Geen internet en telefonie in deel Leusden 3831DB, 3831DD, 3831DG, 3831DH, 3831DK, 3831DL, 3831DM, 3831GA, 3831GB, 3831GE, 3831GG, 3831GH, 3831GL, 3831GN, 3831GP, 3831GS, 3831GW, 3831HA, 3831HD, 3831HE, 3831HJ, 3831HK, 3831HP, 3831HS, 3831HV, 3831NV, 3831VN, 3831VP, 3831VX, 3831ZD, 3831ZE, 3831ZH, 3834BZ. -
Begin: 19 november 2021 5:35. Einde: 19 november 2021 12:15.
Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers. -
Begin: 22 oktober 2021 17:10. Einde: 25 oktober 2021 10:55.
Geen uitgaande telefoongesprekken mogelijk. -
Begin: 22 oktober 2021 01:25. Einde: 22 oktober 2021 09:45.
Enkele klanten hebben onderbrekingen ervaren. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als jouw aansluiting nu nog niet werkt. -
Begin: 20 oktober 2021 15:45. Einde: 20 oktober 2021 17:40.
Geen uitgaande telefoongesprekken mogelijk. -
Begin: 23 september 2021 16:35. Einde: 24 september 2021 10:50.
Ingaande gesprekken op de telefoniedienst komen niet aan. -
Begin: 17 september 2021. Einde: 20 september 2021.
Diverse klanten hebben onderbrekingen ervaren. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als jouw aansluiting nu nog niet werkt. -
15 september 2021.
Na de storing van 14 september is het bij sommige klanten nodig het ZTE-modem van Jonaz te herstarten en voor zover van toepassing 3 minuten later de eigen router te herstarten. -
Begin: 14 september 2021 21:00. Einde: 14 september 2021 23:55,
Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers. -
Begin: 11 september 2021 09:00. Einde: 13 september 2021 22:50.
Website www.jonaz.nl niet of slecht bereikbaar. -
Begin: 2 september 2021 04:00. Einde: 7 september 2021 12:20.
Haperingen bij de TV-zenders SBS6, SBS9, Veronica en Net5. -
Begin: 20 mei 2021 15:30. Einde: 20 mei 2021 16:30.
Geen internet bij sommige aansluitingen in Leusden. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als je probleem nog niet verholpen is. -
Begin: 12 januari 2021 13:55. Einde: 12 januari 2021 15:20.
Geen diensten in deel van Amersfoort als gevolg van stroomstoring in wijkcentrale. -
Begin: 17 november 2020 19:00. Einde: 17 november 2020 22:30.
Verbinding in ons hoofdnetwerk verbroken. Ondanks de redundantie in ons netwerk hebben sommige klanten hier toch verbindingsproblemen door ervaren. -
Begin: 30 oktober 2020 13:55. Einde: 30 oktober 2020 16:30.
Mailserver onbereikbaar voor het verzenden en ontvangen van @jonaz.nl mail-adressen. -
Begin: 29 oktober 2020 16:30. Einde: 30 oktober 2020 16:35.
Geen in- en uitgaande telefoongesprekken mogelijk. -
Begin: 19 oktober 2020 14:00. Einde: 21 oktober 2020 11:30.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3816DR, 3816MA, 3816VV, 3816VZ, 3817AA. -
Begin: 16 oktober 2020 00:00. Einde: 16 oktober 2020 03:25.
Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort. -
Begin: 15 oktober 2020 00:05. Einde: 15 oktober 2020 04:15.
Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort. -
Begin: 8 september 2020 10:30. Einde: 8 september 2020 15:30.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3825DN, 3825VA, 3825VB, 3825VT, 3826BD, 3826BJ en 3826EM.
Onderhoud
-
Begin: 15 september 2021 04:30. Einde: 15 september 2021 06:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbrekingen in alle diensten. -
Begin: 13 september 2021 04:00. Einde: 13 september 2021 04:30.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen in alle diensten. -
Begin: 10 mei 2021 05:00. Einde: 10 mei 2021 06:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet. -
Begin: 5 mei 2021 05:00. Einde: 5 mei 2021 07:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet. -
Begin: 29 april 2021 04:00. Einde: 29 april 2021 08:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet. -
Begin: 24 februari 2021 04:00. Einde: 24 februari 2021 04:05.
Onderhoudswerkzaamheden telefonie met korte onderbreking in het bellen. -
Begin: 10 december 2020 04:00. Einde: 10 december 2020 06:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV.