Kan ik mijn telefoonnummer behouden als ik overstap naar Jonaz?
Ja, als je overstapt naar Jonaz kun je je oude telefoonnummer behouden.
Let op: heb je een abonnement bij Atlantic Telecom, Scarlet of Pretium (aanbieders van carrier (pre)select of WLR), dan kan Jonaz de opzegging van je oude telefonieabonnement niet altijd regelen. Wij adviseren je in dat geval om bij je provider te informeren wat de beëindigingsvoorwaarden zijn. Het kan namelijk zijn dat je abonnementskosten blijft betalen aan je oude provider totdat je zelf de opzegging doorgeeft. Jonaz heeft hier helaas geen invloed op.
Kan ik mijn ISDN-nummers meenemen als ik overstap?
Als je ISDN hebt, kun je voor je eerste lijn het ISDN-hoofdnummer meenemen bij je overstap naar Jonaz. Voor een eventuele tweede lijn kun je één van de andere ISDN-nummers meenemen. Totaal kun je bij Jonaz twee (2) telefoonnummers in gebruik nemen.
Kan ik ook gratis naar 088 nummers bellen?
Als je kiest voor VOLOP onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland, dan geldt dat ook voor 088 nummers.
Kan ik mijn telefoonnummer doorschakelen?
Ja, je kunt je telefoonnummer eenvoudig doorschakelen voor de volgende gevallen:
Doorschakelen | Activeren | Beëindigen | Status | |
Alle gesprekken | *21*[telefoonnummer]# | #21# | *21# | |
Bij in gesprek | *67*[telefoonnummer]# | #67# | *67# | |
Bij niet opgenomen | *61*[telefoonnummer]*[seconden]# | #61# | *61# | |
Bij niet opgenomen dien je aan te geven hoelang je wilt dat je telefoon overgaat (in seconden) voordat het gesprek wordt doorgeschakeld.
Kan ik de rinkeltijd van mijn telefoon instellen?
Ja, je kunt zelf aangeven hoelang je wilt dat je telefoon overgaat (in seconden) voordat het gesprek wordt doorgeschakeld. Dat doet je als volgt:
Dienst | Activeren | Beëindigen | Status | |
Rinkeltijd | *61*[telefoonnummer]*[seconden]# | #61# | *61# | |
Kan ik nummerweergave uitschakelen?
Ja, je kunt zelf het weergeven van je telefoonnummer uitschakelen. Je kunt dat doen voor alle uitgaande gesprekken. Dit doet je als volgt:
Dienst | Activeren | Beëindigen | Status | |
Nummer uit | *31# | #31# | *31# | |
Hoe stel ik mijn voicemail in?
Bel 1233 om je voicemail activeren. Er volgt nu een computerstem die je begeleidt in het activeren van je voicemail.
Instellen van mijn voicemail:
Doorschakelen | Activeren | Beëindigen | Status | |
Alle gesprekken | *21*1233# | #21# | *21# | |
Bij in gesprek | *67*1233# | #67# | *67# | |
Bij niet opgenomen | *61*1233*[seconden]# | #61# | *61# | |
Bij niet opgenomen dien je aan te geven hoelang je wilt dat je telefoon overgaat (in seconden) voordat het gesprek wordt doorgeschakeld.
Je voicemail beveiligen
Je kunt je voicemail beveiligen (dit is niet verplicht).
• Bel 1233
• Kies optie 0 (nul) voor mailboxopties
• Kies optie 5
• Voer nu een pincode in, gevolgd door #
• Verbreek de verbinding
Voicemail op afstand beluisteren
• Bel je eigen telefoonnummer
• Wacht tot je de voicemail hoort
• Kies * gevolgd door je pincode
Storingen en onderhoud
Storingen
-
Begin: 26 april 2022 10:00. Einde: 26 april 2022 15:30.
Geen internet en telefonie in deel Leusden 3831DB, 3831DD, 3831DG, 3831DH, 3831DK, 3831DL, 3831DM, 3831GA, 3831GB, 3831GE, 3831GG, 3831GH, 3831GL, 3831GN, 3831GP, 3831GS, 3831GW, 3831HA, 3831HD, 3831HE, 3831HJ, 3831HK, 3831HP, 3831HS, 3831HV, 3831NV, 3831VN, 3831VP, 3831VX, 3831ZD, 3831ZE, 3831ZH, 3834BZ. -
Begin: 19 november 2021 5:35. Einde: 19 november 2021 12:15.
Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers. -
Begin: 22 oktober 2021 17:10. Einde: 25 oktober 2021 10:55.
Geen uitgaande telefoongesprekken mogelijk. -
Begin: 22 oktober 2021 01:25. Einde: 22 oktober 2021 09:45.
Enkele klanten hebben onderbrekingen ervaren. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als jouw aansluiting nu nog niet werkt. -
Begin: 20 oktober 2021 15:45. Einde: 20 oktober 2021 17:40.
Geen uitgaande telefoongesprekken mogelijk. -
Begin: 23 september 2021 16:35. Einde: 24 september 2021 10:50.
Ingaande gesprekken op de telefoniedienst komen niet aan. -
Begin: 17 september 2021. Einde: 20 september 2021.
Diverse klanten hebben onderbrekingen ervaren. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als jouw aansluiting nu nog niet werkt. -
15 september 2021.
Na de storing van 14 september is het bij sommige klanten nodig het ZTE-modem van Jonaz te herstarten en voor zover van toepassing 3 minuten later de eigen router te herstarten. -
Begin: 14 september 2021 21:00. Einde: 14 september 2021 23:55,
Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers. -
Begin: 11 september 2021 09:00. Einde: 13 september 2021 22:50.
Website www.jonaz.nl niet of slecht bereikbaar. -
Begin: 2 september 2021 04:00. Einde: 7 september 2021 12:20.
Haperingen bij de TV-zenders SBS6, SBS9, Veronica en Net5. -
Begin: 20 mei 2021 15:30. Einde: 20 mei 2021 16:30.
Geen internet bij sommige aansluitingen in Leusden. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als je probleem nog niet verholpen is. -
Begin: 12 januari 2021 13:55. Einde: 12 januari 2021 15:20.
Geen diensten in deel van Amersfoort als gevolg van stroomstoring in wijkcentrale. -
Begin: 17 november 2020 19:00. Einde: 17 november 2020 22:30.
Verbinding in ons hoofdnetwerk verbroken. Ondanks de redundantie in ons netwerk hebben sommige klanten hier toch verbindingsproblemen door ervaren. -
Begin: 30 oktober 2020 13:55. Einde: 30 oktober 2020 16:30.
Mailserver onbereikbaar voor het verzenden en ontvangen van @jonaz.nl mail-adressen. -
Begin: 29 oktober 2020 16:30. Einde: 30 oktober 2020 16:35.
Geen in- en uitgaande telefoongesprekken mogelijk. -
Begin: 19 oktober 2020 14:00. Einde: 21 oktober 2020 11:30.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3816DR, 3816MA, 3816VV, 3816VZ, 3817AA. -
Begin: 16 oktober 2020 00:00. Einde: 16 oktober 2020 03:25.
Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort. -
Begin: 15 oktober 2020 00:05. Einde: 15 oktober 2020 04:15.
Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort. -
Begin: 8 september 2020 10:30. Einde: 8 september 2020 15:30.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3825DN, 3825VA, 3825VB, 3825VT, 3826BD, 3826BJ en 3826EM.
Onderhoud
-
Begin: 15 september 2021 04:30. Einde: 15 september 2021 06:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbrekingen in alle diensten. -
Begin: 13 september 2021 04:00. Einde: 13 september 2021 04:30.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen in alle diensten. -
Begin: 10 mei 2021 05:00. Einde: 10 mei 2021 06:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet. -
Begin: 5 mei 2021 05:00. Einde: 5 mei 2021 07:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet. -
Begin: 29 april 2021 04:00. Einde: 29 april 2021 08:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet. -
Begin: 24 februari 2021 04:00. Einde: 24 februari 2021 04:05.
Onderhoudswerkzaamheden telefonie met korte onderbreking in het bellen. -
Begin: 10 december 2020 04:00. Einde: 10 december 2020 06:00.
Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV.