Jonaz | Internet, bellen & TV
  • Home
  • Producten
    • Alles In 1
    • Internet
    • TV
    • Bellen
  • Bestellen
  • Over Ons
  • Klantenservice
    • Vragen
    • Contact
  • Hulp nodig?

    We helpen je graag verder.

Installatie

  • Home
  • Installatie
Hoe komt de installatiedatum tot stand?

Als je een bestelling hebt geplaatst bij Jonaz dan word je allereerst door onze Klantenservice gebeld om de bestelling door te nemen.

Vervolgens wordt je gebeld door onze installatiepartner Meldaro en wordt samen met jou een datum en tijdstip vastgesteld waarop de installatie zal plaatsvinden.

Waar wordt de modem van Jonaz geïnstalleerd?

De modem van Jonaz wordt door onze monteur naast het aansluitpunt van Reggefiber geplaatst en aangesloten. In de meeste gevallen bevindt dit aansluitpunt zich in de meterkast. Soms bij het aansluitpunt van kabeltelevisie (CAI).

De directe nabijheid van een vrij te gebruiken stopcontact / wandcontactdoos (220V) is noodzakelijk.

Welk type glasvezel-modem wordt gebruikt door Jonaz?

Jonaz installeert een ZTE F668 modem. Met als belangrijkste specificaties: DVB-C, Analoge TV uitgang, WiFi, 4 x LAN (1 Gbps), 2 aansluitingen voor telefonie, 1 x CATV (voor analoge TV en DVB-C). Uitgebreide specificaties Jonaz modems.

Hoe snel kan ik - na mijn bestelling - Jonaz gebruiken?

Als het een nieuwe aansluiting is of als je van een kabelaanbieder komt dan kun je al na 5 werkdagen gebruik maken van de diensten van Jonaz. Als je nu al een glasvezelaanbieder hebt dan duurt het 10 werkdagen voor je zorgeloos over kunt stappen naar Jonaz.

In de praktijk is het verstandig om in overleg met de Klantenservice van Jonaz en de installateur de datum vast te stellen. Dit om eventuele dubbele abonnementskosten te voorkomen én om een voor jou handige datum en tijd overeen te komen.

Hoe kan ik een installatie-afspraak maken of verzetten?

De installateur neemt contact met je op om een afspraak te maken die je het beste uit komt. Mocht het de installateur echter niet lukken om je te bereiken – dit wordt verschillende malen geprobeerd – dan kun je ook zelf contact opnemen. Je kunt Meldaro, de installatiepartner van Jonaz, bereiken op:  035 – 2031044.

Je kunt dit nummer ook gebruiken om een afspraak te wijzigen.

Storingen en onderhoud

Storingen
  • Begin: 26 april 2022 10:00. Einde: 26 april 2022 15:30.
    Geen internet en telefonie in deel Leusden 3831DB, 3831DD, 3831DG, 3831DH, 3831DK, 3831DL, 3831DM, 3831GA, 3831GB, 3831GE, 3831GG, 3831GH, 3831GL, 3831GN, 3831GP, 3831GS, 3831GW, 3831HA, 3831HD, 3831HE, 3831HJ, 3831HK, 3831HP, 3831HS, 3831HV, 3831NV, 3831VN, 3831VP, 3831VX, 3831ZD, 3831ZE, 3831ZH, 3834BZ.
  • Begin: 19 november 2021 5:35. Einde: 19 november 2021 12:15.
    Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers.
  • Begin: 22 oktober 2021 17:10. Einde: 25 oktober 2021 10:55.
    Geen uitgaande telefoongesprekken mogelijk.
  • Begin: 22 oktober 2021 01:25. Einde: 22 oktober 2021 09:45.
    Enkele klanten hebben onderbrekingen ervaren. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als jouw aansluiting nu nog niet werkt.
  • Begin: 20 oktober 2021 15:45. Einde: 20 oktober 2021 17:40.
    Geen uitgaande telefoongesprekken mogelijk.
  • Begin: 23 september 2021 16:35. Einde: 24 september 2021 10:50.
    Ingaande gesprekken op de telefoniedienst komen niet aan.
  • Begin: 17 september 2021. Einde: 20 september 2021.
    Diverse klanten hebben onderbrekingen ervaren. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als jouw aansluiting nu nog niet werkt.
  • 15 september 2021.
    Na de storing van 14 september is het bij sommige klanten nodig het ZTE-modem van Jonaz te herstarten en voor zover van toepassing 3 minuten later de eigen router te herstarten.
  • Begin: 14 september 2021 21:00. Einde: 14 september 2021 23:55,
    Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers.
  • Begin: 11 september 2021 09:00. Einde: 13 september 2021 22:50.
    Website www.jonaz.nl niet of slecht bereikbaar.
  • Begin: 2 september 2021 04:00. Einde: 7 september 2021 12:20.
    Haperingen bij de TV-zenders SBS6, SBS9, Veronica en Net5.
  • Begin: 20 mei 2021 15:30. Einde: 20 mei 2021 16:30.
    Geen internet bij sommige aansluitingen in Leusden. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als je probleem nog niet verholpen is.
  • Begin: 12 januari 2021 13:55. Einde: 12 januari 2021 15:20.
    Geen diensten in deel van Amersfoort als gevolg van stroomstoring in wijkcentrale.
  • Begin: 17 november 2020 19:00. Einde: 17 november 2020 22:30.
    Verbinding in ons hoofdnetwerk verbroken. Ondanks de redundantie in ons netwerk hebben sommige klanten hier toch verbindingsproblemen door ervaren.
  • Begin: 30 oktober 2020 13:55. Einde: 30 oktober 2020 16:30.
    Mailserver onbereikbaar voor het verzenden en ontvangen van @jonaz.nl mail-adressen.
  • Begin: 29 oktober 2020 16:30. Einde: 30 oktober 2020 16:35.
    Geen in- en uitgaande telefoongesprekken mogelijk.
  • Begin: 19 oktober 2020 14:00. Einde: 21 oktober 2020 11:30.
    Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3816DR, 3816MA, 3816VV, 3816VZ, 3817AA.
  • Begin: 16 oktober 2020 00:00. Einde: 16 oktober 2020 03:25.
    Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort.
  • Begin: 15 oktober 2020 00:05. Einde: 15 oktober 2020 04:15.
    Kabelbreuk door werkzaamheden. Geen verbinding in delen van Amersfoort.
  • Begin: 8 september 2020 10:30. Einde: 8 september 2020 15:30.
    Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3825DN, 3825VA, 3825VB, 3825VT, 3826BD, 3826BJ en 3826EM.
Onderhoud
  • Begin: 15 september 2021 04:30. Einde: 15 september 2021 06:00.
    Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbrekingen in alle diensten.
  • Begin: 13 september 2021 04:00. Einde: 13 september 2021 04:30.
    Onderhoudswerkzaamheden netwerk met korte onderbrekingen in alle diensten.
  • Begin: 10 mei 2021 05:00. Einde: 10 mei 2021 06:00.
    Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet.
  • Begin: 5 mei 2021 05:00. Einde: 5 mei 2021 07:00.
    Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet.
  • Begin: 29 april 2021 04:00. Einde: 29 april 2021 08:00.
    Onderhoudswerkzaamheden netwerk met mogelijk korte haperingen voor Internet.
  • Begin: 24 februari 2021 04:00. Einde: 24 februari 2021 04:05.
    Onderhoudswerkzaamheden telefonie met korte onderbreking in het bellen.
  • Begin: 10 december 2020 04:00. Einde: 10 december 2020 06:00.
    Onderhoudswerkzaamheden netwerk met onderbreking bij digitale radio en TV.

Producten

Internet

  • Glasvezel Internet

TV & Radio

  • Televisie
  • Radio
  • Zenderoverzicht
  • Zenderwijzigingen

Bellen

  • Vast Bellen

Pakketten

  • Alles in 1
  • Internet en TV
  • Internet en Bellen
  • Alleen Internet

Samenstellen

  • Zelf Samenstellen

Glasvezel

Informatie

  • Wat is glasvezel?
  • Glasvezelcheck

Dekkingsgebied

Gemeenten

  • Amersfoort
  • Almere
  • Leusden
  • Soest
  • Baarn
  • Hilversum

Verwacht:

  • Lelystad (Mei 2022)
  • Veenendaal (Jun 2022)
  • Nijkerk (Sep 2022)
  • Gooise Meren (Okt 2022)

Informatie

Werken bij Jonaz

Klantenservice

  • Storingen & Onderhoud
  • Veelgestelde Vragen
  • Contact

Over

  • Over Jonaz
  • Ervaringen met Jonaz
  • Pers
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden & Privacy policy
  • Vrije modemkeuze
  • Jonaz BV | KvK nr. 24403213
https://www.facebook.com/jonaz.nl/ https://twitter.com/Jonaznl